Monday, December 12, 2016

Teacher from Beitar Illit convicted of molesting 3 students

Kikar HaShabbat

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (ראשון) את משה אהרון ליסון, תושב ביתר עילית בן 34, בביצוע מעשים חמורים בנערים שאותם לימד.
ליסון, שימש כמלמד בתלמוד תורה "אוהלי מנחם" בביתר עילית ושם תקף שלושה אחים, שהיו בני 15-13 בעת המעשים. על פי כתב האישום, בין השנים 2014-2011 הזמין ליסון לביתו את הנערים כדי לסייע לו בנושאים שונים ואז ביצע בהם מעשים חמורים.
הרשעתו של ליסון אירעה בשל התעקשותה של אמם של השלושה שהחליטה ללחום באיש ובתופעה למרות הקושי בהתמודדות עם הנושא ואף הצעות כספיות שהוצעו לה על ידי משפחתו.
[...]
רות, אמם של שלושת הילדים אמרה הבוקר לעיתון 'ידיעות אחרונות': "כשבאנו להגיש תלונה הבטיחו לשמור על הפרטיות שלנו אבל ברגע שפורסמו פרטים כמו 'שלושה אחים', כל הסביבה הבינה שמדובר בנו".
לדבריה: "התגובות מהקהילה היו קשות מאוד. האשימו אותנו שאנחנו הורסים לו את החיים. הפסיקו לצרף את הילדים למניין; הטיחו בהם שהם 'מויסר', מלשינים; רבנים מהקהילה הגיעו לחזק אותו בדיונים. זה שבר את הילדים, הם עזבו את הישיבות ובקושי יצאו מהבית. הרגשנו מנודים ודחויים".
"באחד הערבים יוסי חזר מהישיבה ונראה מעט נסער. למחרת הוא ניגש למקום העבודה של בעלי ואמר לו שהוא רוצה לספר לו משהו חשוב: 'הרב ליסון פגע בי', הוא אמר אבל סירב להוסיף. בעלי היה מאוד נסער. הוא חשש לשתף אותי אבל ראיתי שעובר עליו משהו ושהבן לא הולך לישיבה, ולא הבנתי מה קורה. אחרי יומיים הוא סיפר לי: 'אני לא יכול להסתיר ממך אבל את חייבת להיות חזקה. מישהו פגע בבן שלנו'. באותה שנייה עלה לי לראש הרב ליסון. הרגשתי שהטוב לב שלו, המתנות והיחס החם הזה אלינו לא לחינם. כשבעלי אישר שזה הוא התחלתי לרעוד.
"ניגשתי לבן ששכב במיטה. הוא ראה שאני בוכה ורועדת ואמר 'אמא, אבא דיבר איתך?' אמרתי לו: 'יוסי, תגיד לי את כל האמת. אמא רק איתך'. הוא משך את השמיכה מעל הראש ואמר: 'אני לא יכול לדבר על זה'. אמרתי לו: 'בבקשה תגיד לי מה הוא עשה לך, שאני אתחיל להבין'. ואז הוא אמר: 'הוא פגע בי במקווה. אני לא יכול לדבר על זה. בבקשה תבדקי את האחים שלי'".

No comments :

Post a Comment

ANONYMOUS COMMENTS WILL NOT BE POSTED!
please use either your real name or a pseudonym.